Butikens öppettider
ons 10.00-17.00, fre 10.00-17.00, lör 10.00-14.00, FRI FRAKT FRÅN 5000 KR

Inga produkter i varukorgen.

Butikens öppettider
ons 10.00-17.00, fre 10.00-17.00, lör 10.00-14.00, FRI FRAKT FRÅN 5000 KR
Catering Karlskrona. Härlig bild på rykande hett catering mat

Villkor & Info

Betalning

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Vi erbjuder en möjlighet att lägga till ytterligare varor på ordern efter att originalköpet har utförts. Detta görs genom att klicka på “Lägg till på ordern” under din önskvärda produkt på den speciella Tack sidan. En ny orderbekräftelse skickas då ut med detaljerna på den nya ordern. Fler varor kan läggas till på din order så länge knappen “lägg till på ordern” är tillgänglig på sidan.

Vi reserverar oss för eventuella publiceringsfel i alla delar av webbshopen.
Vi reserverar oss för eventuella prisändringar på grund av ändrad moms eller onormalt stora förändringar i valutaläget eller inköpspriser.

Leveransvillkor

Tillgängliga fraktsätt är: Uthämtning vid Grilltältets container eller frakt med DHL
Fraktkostnad beroende på vald fraktmetod
Leveranstid: Vi skickar varorna så fort det går och sen levereras det normalt på 1-3 dagar
För ej uthämtade paket debiteras 350 kr. inkl moms för att täcka våra kostnader.

Ångerrätt/Reklamation

Ångerrätt: Du som konsument på Grilltältet.se har 14 dagars ångerrätt på ditt köp.
Detta gäller oöppnade produkter i orginalutförande i samma skick som det mottogs.

Vill du ångra ditt köp så kontakta oss på Grilltältet genom email. Du som konsument står för returfrakten.
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.
Vi följer även lagen om distansavtal: http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-200559-om-distansavtal-och-avtal-utanfor_sfs-2005-59

Om du upptäcker skador på ditt paket redan vid utlämningstillfället så anmäl detta direkt till ditt paketutlämningsställe

Reklamation:
Om inget annat anges så har du 2 års garanti på tillverkningsfel på produkter som du köper hos oss.
Om någon produkt i din beställning är skadad eller felaktig ska du reklamera den inom skälig tid från det att felet upptäckts, helst omedelbart. Om en produkt är felaktig står vi för returfrakten och ersätter dig med det belopp du betalade för produkten samt eventuell avgift för postförskott och frakt. Återbetalning sker inom 30 dagar. Om du vill få ett nytt exemplar av samma produkt skickar vi en ny utan kostnad samt ersätter returfrakten.

Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka något!

Tvist

Vi strävar alltid att lösa eventuella problem i samförstånd med kunden. Men vid eventuell tvist hänvisar vi till Allmänna Reklamationsnämnden.

GDPR

INTEGRITETSPOLICY

Hur behandlar vi din personliga information?

När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv om var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar.

Informationshantering

Vi samlar bara in den information som är nödvändig för att vi ska kunna skicka dina beställda varor hem till dig. Vi behöver veta vilka produkter du beställer, din adress, e-postadress samt mobiltelefonnummer, så att vi kan skicka varorna till dig. Det fraktbolag vi använder oss av är DHL. Mobiltelefonnummer samt e-postadress behöver vi för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.

Vill du beställa mot faktura så måste vår samarbetspartner Klarna ha ditt personnummer. När du betalar med kort så krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Betalar du med swish är det till vårt företagskonto på SEB

Vilka system hamnar dina uppgifter i?

 

Klarna

När du kommer till kassan så måste du välja hur du ska betala för dina varor. Där kan du välja mellan flera olika betalsätt. Du får sedan information om betalningen av våra samarbetspartner Klarna.

Kontakta Klarna om du har frågor kring hur de behandlar din information.

Dina kundmail

Vi raderar normalt inkomna mail senast 2 månader efter att vi mottagit dem (om inte särskilda skäl finns för att spara dessa längre).

Dataskyddsansvarig hos Grilltältet?

Hos Grilltältet har vi en dataskyddsansvarig som ansvarar för hur vi bearbetar information. Vill du ha kontakt maila info@grilltaltet.se.

Varför sparar vi information?

Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten.

Cookies

Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg.

Vi använder dessutom Googles tjänst “Google Analytics” Även denna tjänst använder Cookies.

Information till andra aktörer

Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan. Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.

Sammanfattning – personuppgifter och samtycke

1. Rätten till tydligt samtycke
Du som kund måste godkänna att vi sparar och använder dina personuppgifter som du lämnar ifrån dig när du genomför ett köp hos grilltältet.se.

2. Rätten till tillgång 
Du som kund har rätt att få tillgång till dina personuppgifter och information om hur de kommer att användas om du efterfrågar det.

3. Rätten att bli bortglömd
Om du inte längre vill vara kund hos oss eller vill återkalla det samtycke som har getts vid ett tidigare tillfälle, har du, under vissa förutsättningar, rätt att få din information raderad. Kontakta oss via info@grilltaltet.se

4. Rätten till dataportabilitet
Du, som kund, har rätt att flytta din information från oss till en annan tjänsteleverantör.

5. Rätten att bli informerad
Du, som kund, har rätt att bli informerad om all typ av insamling av personuppgifter som sker i vår e-handel.

6. Rätten att få information korrigerad
Skulle dina personuppgifter vara felaktiga eller inaktuella så kan du kontakta oss via info@grilltaltet.se

7. Rätten att begränsa behandling
Du, som kund, kan under vissa förutsättningar begära att användningen av dina personuppgifter begränsas.

8. Rätten att invända
Skulle du, som kund, inte vilja att dina personuppgifter används för marknadsföring måste Grilltältet AB avbryta behandlingen av personuppgifterna när en begäran från dig kommer in. Exempel på marknadsföring kan vara nyhetsutskick och erbjudanden.

9. Rätten att meddelas
Om det skulle ske ett dataintrång där de personuppgifter om dig som vi lagrar hamnar i fel händer, skall vi lämna information till dig om vad som har skett inom skälig tid efter det att incidenten har blivit känd.

På Datainspektionen hemsida kan du läsa mer om den nya personuppgiftslagen (GDPR) https://www.datainspektionen.se/fragor-och-svar/eus-dataskyddsreform/